Tachograaf Webshop leveringen en levertijden:

Leveringen vanuit Continental-VDO magazijn:

Tachograaf Webshop bevat ruim 1500 Continental-VDO artikelen voor transport en automotive. Deze sensoren, instrumenten en onderdelen zijn geen consumenten producten, maar producten voor professioneel gebruik. In vergelijking met consumenten producten hebben Tachograaf Webshop artikelen daardoor een veel lagere omloop snelheid, met als gevolg daarvan langere levertijden dan u van consumenten producten gewend bent.

Als officieel Continental, VDO distributeur maken wij, net als de andere EU-distributeurs, ook gebruik van de voorraad automotive en industriële producten in de Europese Continental-VDO magazijn in Duitsland. Zelf hebben wij uiteraard ook een eigen voorraad.

Bij circa 95% van de bestellingen zijn wij in staat om deze in Nederland binnen 5 werkdagen te leveren. Voor België is dat gemiddeld 7 werkdagen. In circa 5% van de bestellingen zijn de artikelen niet op voorraad in de Duitse EU magazijn en kunnen aanzienlijk langere levertijden optreden. Door de marktomstandigheden ontstaan door de gewijzigde wetgeving zijn Kitas sensoren en tachografen momenteel (december 2024) slecht leverbaar. Hier waarschuwen wij al anderhalf jaar voor. Momenteel zijn er wachtlijsten van soms wel 3 maanden voor sommige producten. Heeft u een onderdeel morgen of volgende week nodig? Informeer dan eerst naar de levertijd.

Wij doen ons best om u van afwijkende levertijden op de hoogte te houden en of in overleg met u een alternatief product te selecteren dat wel snel leverbaar is.

Deelleveringen van bestellingen die uit meerdere artikelen bestaan, zijn uitsluitend bij hoge uitzondering in overleg mogelijk vanwege de extra transportkosten.

Bent u Nederlandse- of Belgische- consument, en is de levertijd langer dan 30 dagen, dan heeft u volgens de consumenten leveringsvoorwaarden het recht om uw bestelling kosteloos te annuleren.

Logistiek binnen Nederland, Belgie en de overige EU-landen:

Voor Nederland en België maken wij gebruik van PostNL of DHL voor het versturen van uw pakket. Zodra een pakket aangemeld is voor verzending, krijgt u hierover een melding via e-mail.

Op het moment dat PostNL of DHL het pakket in ontvangst heeft genomen, ontvangt u een e-mail met de track en trace code om uw pakket te volgen. Meestal wordt uw pakket dan de volgende werkdag bezorgd. Voor België duurt het circa 2 werkdagen. Datzelfde geldt voor de meeste overige EU landen.

Mocht uw pakket ernstig beschadigd zijn, dan vragen wij u om het pakket te weigeren ons daarvan direct op de hoogte te stellen middels een e-mail naar: logistics@tacho-simple.com.

Logistiek buiten de EU-landen:

Leveringen buiten de EU zijn vrijgesteld van belastingen zoals BTW. Voor zendingen buiten de EU maken wij standaard gebruik van PostNL. Op de website van PostNL zijn de transit tijden per land beschikbaar. Houd u tevens rekening met het feit dat de lokale douane procedure een hoop tijd in beslag kan nemen.

Voor spoed zendingen maken wij op aanvraag gebruik van DHL Express of UPS Express. Hieraan zijn hoge kosten verbonden.

Servicekosten:

Servicekosten zijn onder andere van toepassing op producten die op klantenspecificatie geprogrammeerd dienen te worden voordat ze in gebruik kunnen worden genomen. Dit betreft, maar is niet beperkt tot, CANBUS Instrumenten, Toerentellers, Snelheidsmeters, Multifunction-displays. Deze kosten worden berekend op basis van een uurtarief van 65 Euro per uur exclusief BTW. Inclusief 21% BTW bedraagt het tarief 78.65 per uur.

Leveringen door PostNL en DHL en levertijden:

Leveringen binnen Nederland door PostNL:

Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van PostNL.
De PostNL e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code. Als u op deze link klikt, kunt u op de website van PostNL uw bestelling volgen. Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen. Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is.

Niet aanwezig bij eerste bezorgpoging:

De PostNL bezorger laat een kaartje met een ‘niet-aanwezig code’ achter. Met deze code kunt u zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22.00 uur. Als u niets doet, komt PostNL op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag) nog een keer langs.

Niet aanwezig bij tweede bezorgpoging:

Ook dan laat de bezorger een kaartje bij u achter. Hierop staat waar u uw pakket kunt ophalen. Deze informatie vind u u op de Track & Trace link die naar u verzonden is.

Leveringen buiten Nederland maar binnen de EU:

Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van PostNL.
De PostNL e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code. Als u op deze link klikt, kunt u op de website van PostNL uw bestelling volgen. Let op: Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen. Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is.

Leveringen buiten de EU:

Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van PostNL.
De PostNL e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code. Als u op deze link klikt, kunt u op de website van PostNL uw bestelling volgen. Let op: Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen. Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is. Buiten Nederland werkt PostNL met partners in het land van bestemming. Uw pakket gaat eerst naar douane en dan pas naar de partner van PostNL. De douane heeft het recht om zendingen 30 dagen vast te houden zonder opgave van redenen. De status van uw zending kunt u volgen met behulp van de link: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/track-en-trace/

Leveringen door DHL:

Als uw pakket verzonden is, dan ontvangt u van ons een verzend bevestiging per e-mail gevolgd door een e-mail van DHL. De DHL e-mail bevat een link naar uw unieke Track en Trace code. Als u op deze link klikt, kunt u op de website van DHL uw bestelling volgen. Let op: Omdat deze mails links bevatten kunnen ze in uw SPAM box terecht komen. Controleer voordat u contact met ons opneemt of dit het geval is.

DHL doet geen tweede afleverpoging op dezelfde dag. DHL kan, indien nodig, een tweede poging doen op de volgende werkdag en een derde op de daaropvolgende werkdag.

Adres voor retourzendingen:

Voor retourzendingen kunt u het onderstaande adres gebruiken:

Tachograph Telematic Solutions BV
Blauwhekken 1 E
4751 XD. Oud Gastel
Nederland

Berekening verzendkosten:

Verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht en de afmetingen van je bestelling. Daarom is het niet mogelijk om vooraf een schatting van de kosten te geven. Als je klaar bent met het uitzoeken van je bestelling, krijg je tijdens het afrekenproces een duidelijk overzicht van de verzendopties en -kosten die van toepassing zijn op je bestelling, voordat je moet betalen. Ben je het niet eens met deze kosten? Dan kun je de bestelling eenvoudig annuleren door je browser tabblad te sluiten.

Voor internationale zakelijke klanten bieden we ook de incoterms EXW. Deze verzendmethoden betekenen dat de klant de verzending op eigen verantwoordelijkheid en kosten regelt. In die gevallen brengen we geen verzendkosten in rekening.